Det kendte begreb i virksomhedsverdenen, “Storytelling”, betyder narrativ formidling.
Narrativ betyder egentlig fortælling, eller historie, og en narrativ tilgang til kommunikation betyder, at man tror på, at vi forstår os selv, livet og omverdenen gennem historier.
Ved skelsættende begivenheder, leder man ofte tilbage i "historien", dvs. Danmarkshistorien, eller Verdenshistorien, for at sætte en begivenhed i relation til andre begivenheder. På den måde kan vi bedre forstå hvordan vi skal handle, agere eller ingenting gøre.
På samme måde kan vi fremkalde din virksomheds historie, eller fortælling om man vil. Vi giver kunden mulighed for at sætte din virksomheds identitet og produkt i relation til kundens behov. Måske minder din virksomheds fortælling kunden om noget fra barndommens minder, eller en god oplevelse fra en anden situation.
Vi laver din virksomheds fortælling, fordi vi alle bærer rundt på et narrativ som skal sættes i relation. I relation til andre mennesker, begivenheder eller produkter.
I sidste ende skaber en fortælling forståelse. Forståelse for din virksomhed, men også hvad der driver virksomheden, i hverdagen. Det kan skabe en god relation at bygge videre på.
Bemærk, at dette er et prisforslag, og vi vil gerne tage en samtale med dig om dine ønsker. Skriv til kontakt@friesbureau.dk, eller ring på tlf.: +45 61 10 91 62.
En god fortælling kræver at man får stillet de rette spørgsmål. Hverken "lukkede" ja/nej spørgsmål, eller spørgsmål hvor svaret er givet på forhånd.
Den interessante fortælling handler om de erfaringer man har gjort sig. Op og nedture. Da livet, og særligt arbejdslivet, sjældent kører lige ud af en 3-sporet motorvej uden kø.
En god fortælling er som en god samtale med en person du aldrig før har mødt. Introducér dig selv og din virksomhed for en ny bekendt som møder dig og virksomheden. Hvilke forhindringer mødte du og hvad lærte du af dem?
Har du forandret dit syn på tingene, og hvilke værdier har været bærende for din virksomhed, og et grundlag for succes?
Dramaturgien skal også være på plads. Jo længere du kan holde på en brugers interesse, det mere tyder det på, at du har en historie der er værd at læse, og nem at relatere til. Forståelse er lig med 2-vejs kommunikation.
Rent praktisk, tager vi ud på din arbejdsplads (Coronasituationen er undtagelsen) og laver et interview på en halv til en hel time. Herefter tager vi rundt på området, og filmer en video, efter aftale.
Vi laver desuden gerne en tidslinje med flotte grafiske visuelle fremvisninger af begivenheder. Eller en blanding af video og animation som fremstiller virksomheden via referencer fra medarbejdere, interview og videooptagelse.
FB Tracking - Vores koncept
Vores koncept er, at fastholde brugerens interesse så længe, at virksomheden har kommunikeret sine budskaber ud, og chancen for at brugeren har "konverteret", er maksimeret fuldt ud.
En konvertering kan være forskellige ting. Et salg, en færdiglæsning af en artikel, visning af et bestemt antal sider eller modtagelse af et bestemt budskab.
Med vores kortlægning af bruger/kundeopførsel, lader vi styre en struktur på websitet. Med bevægelsesmønstre baseret på helt nye hændelser end man kan kan opleve hos f.eks. Google Tag Manager's standard opsætning.
Hvis bruger a handler og bevæger sig på en bestemt måde, vil kriterier opfyldes og et digitalt billede af brugeren dannes.
Vi analyserer derefter bevægelsesmønstrene, og aflægger en rapport til dig, som er baseret på de kriterier.
På sigt bliver websiteindhold, struktur og kommunikation tilpasset rapportens resultater.
Alle data bliver registreret i henhold til EUs GDPR regler, ligesom f.eks. Google Analytics på samme måde har GDPR retningslinjer.
Dine interesser, vores varetagelse.
Som en ekstra service, sørger vi for at din kommunikation online er helt opdateret i henhold til dagens debat, og politiske emner. Opgaven kan bestå i, at skrive om et emne der optager befolkningen, og som er på dagsordenen i de danske medier.
Carsten Fries - Leder af Historier og Tracking & Analyse
Resultater